Rondreis Nusa Tenggara - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Wilco Boel - WaarBenJij.nu Rondreis Nusa Tenggara - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Wilco Boel - WaarBenJij.nu

Rondreis Nusa Tenggara

Blijf op de hoogte en volg Wilco

04 September 2012 | Indonesië, Denpasar

Vanaf het hostel was het een maar een half uurtje met de bus naar het vliegveld, maar de vlucht naar Singapore duurde bijna 9 uur, en van Singapore naar Bali was het ook nog eens ruim 2,5 uur vliegen. Normaal gesproken vind ik een lange vlucht niet zo erg, maar het was mijn eerste lange vlucht met een goedkope maatschapij, van Brisbane naar Singapore ben ik met Scoot gevlogen dit is een nieuwe goedkope maatschapij, het was een vlucht met krappe stoelen zonder eten of drinken, maar aan de andere kant heb ik uiteindelijk slechts € 150,-- betaald voor een vlucht van ruim 6000 kilometer (€ 0,025 per kilometer). Omdat ik vanuit Singapore verder vloog met een andere maatschapij moest ik met heel mijn bagage door de douane en weer opnieuw inchecken, uiteindelijk heb ik er ruim 18 uur over gedaan van Brisbane naar Bali.

De eerste paar dagen op Bali heb ik niet veel gedaan beetje op het strand gelegen en relaxen, ook heb ik nog een bezoek gebracht aan de `imigrasie`, om mijn visum te verlengen ik heb de aanvraag ingediend en moet op 6 september terugkomen, helaas kan ik deze afspraak niet nakomen want op 6 september hoop ik op de Komodo´s te zijn,
Heb inmiddels alles geregeld en hoop morgen 4 september met de brommer van Bali naar Flores te rijden over land dus (en terug), eerst van Kuta richting Padang bai en vandaar met de ferry naar Lombok na aankomst op Lombok wil ik direct verder rijden naar de ferry voor Sumbawa. Het is opzich allemaal goed te doen, het zijn veilige gebieden, en de infrastructuur is ook goed. Hoop in totaal bijna 4 weken onderweg te zijn.

• 21 September 2012 - 22:45

Ria Boel:

Hoi Wilco
    Man je beleeft wel weer meer dan jehad gedacht waarschijnlijk, dat is nog eens wat anders dan in een berghut, leuk om te lezen wij volgen hier de kabinet formatie boeiend !!!
    Groet RiadrieBram