georgie en armenia - Reisverslag uit Masqat, Oman van Wilco Boel - WaarBenJij.nu georgie en armenia - Reisverslag uit Masqat, Oman van Wilco Boel - WaarBenJij.nu

georgie en armenia

Door: wilco boel

Blijf op de hoogte en volg Wilco

11 Juni 2011 | Oman, Masqat

Batumi – Tyblisi
Van de Turkse grens zijn we met een lokaal busje naar Batumi gereden, het verschil met Turkije was al meteen duidelijk, grote gaten in het wegdek (was in Turkije al slecht maar hier nog gekker) en veel oude gebruikte (veelal Duitse en Nederlandse) auto´s. Doordat het had geregend was het een grote bende in het centrum van Batumi,(de riolering ontbreekt dus het regen water blijft overal staan en de meeste wegen zijn onverhard), volgens de LP is Batumi het grootste Georgise toeristenresort aan de Zwartezee, behalve de gerenoveerde boulev ard is daar echter niet veel van te merken. Na 2 uur te hebben rondgelopen met onze rugzak hadden we eindelijk ons hotel gevonden, en konden we weer eens normaal buiten op straat een biertje gaan drinken, want dat was in het binnenland van Turkije (vrijwel) niet mogelijk. Een biertje drinken in Georgie is geen probleem, van kleine blikken tot 5 liter flessen, het is overal verkrijgbaar, en is spotgoedkoop. Het lijkt erop dat in Georgie bijna alle mannen bier drinken, bij ons hotel was een taxistandplaats en de taxichauffeurs zaten de hele dag aan een tafeltje te wachten op een ritje, tijdens het wachten werd er volop bier en schnapps (vaak zelfgebrande wodka) gedronken, s´avonds om elf uur stapten ze gewoon nog in de taxi voor een ritje. Zelfs toen ik op maandagochtend om 8 uur s´ochtends een treinkaart aan het loket van de spoorwegen moest halen zaten de medewerksters al aan het bier.
In Batumi zijn we maar een dag gebleven, we wilden eigenlijk aan het strand gaan zwemmen en een beetje relexen, het slechte weer liet dit echter niet toe, dus hebben we wat in de stad rondgelopen en s´middags een tijdje op de boulevard gezeten, veel meer had was er in Batumi niet te doen, de volgendemorgen zijn we met de trein naar Koetaisi gereden, in Koetaisi zijn we met een kabelbaan naar een hogergelegen park gegaan, en hebben een wandeling door het centrum van Koetaisi gemaakt. In de loop van de avond zijn we naar het station gelopen, en hebben daar om 24:00 de slaaptrein naar Tiblisi genomen (slechts € 5,-- voor 2eklas slaapwagen).
De volgende morgen om 07:00 waren we in Tiblisi, de eerste indruk is was niet zo goed als Tiblisi eigenlijk te bieden heb. Uiteindelijk zijn 4 dagen in Tiblisi gebleven, Tiblisi is een levendige stad waar veel te doen is, er is hier de afgelopen jaren veel veranderd.
Word vervolgd…..