paar dagen Nederland en Dubai - Reisverslag uit Bombay, India van Wilco Boel - WaarBenJij.nu paar dagen Nederland en Dubai - Reisverslag uit Bombay, India van Wilco Boel - WaarBenJij.nu

paar dagen Nederland en Dubai

Door: wilco boel

Blijf op de hoogte en volg Wilco

28 Juni 2011 | India, Bombay

Op zondagochtend zijn we al vroeg van het hotel naar het vliegveld gereden om de huurauto in te leveren, nadat iemand van het verhuurbedrijf alles gecontroleerd had, ( gelukkig niets gezien van de bumper). Hebben we ingecheckt voor onze vlucht naar Dubai, we hadden besloten om te vliegen naar Dubai, want met de huurauto mochten we de grens niet over, en de busverbindingen van Muskat naar dubai zijn op z´n zachst gezegd slecht. Na 45 minuten vliegen en een half uurtje rijden met de taxi, waren we in ons hotel in Dubai, s´ochtends ben ik nog een pak voor de bruiloft van mijn zusje gaan kopen, en s´middags zijn we effe naar het strand geweest voor de rest hebben we niets gedaan want ik zou s´avonds laat terug naar Oostenrijk vliegen en het was buiten niet uit te houden, vanwege de extreme hitte, was bijna 50 graden en er woei en harde gloeiende woestijnwind, als je 5 minuten buiten was en niets deed was je al doorweekd van het zweet, niet erg aangenaam dus.
In de nacht van zondag op maandag ben ik via Wenen naar Innsbruck gevlogen, en op dinsdag door naar Nederland, dit vanwege de bruiloft van mijn zusje Amanda, robert bleef alleen in Dubai. Tijdens mijn verblijf in Nederland heeft Robert geprobeerd een visum voor pakistan te regelen, dit was van te voren zo gepland, ik had er al een visum, maar doordat robert eerder als mij uit Nederland vertrokken is, kon ik voor hem bij de pakistaanse ambassade in Nederland geen visum regelen met alle gevolgen van dien. We hadden alles al geregeld, alleen het visum voor robert ontbrak nog, met de opmerking dat je alles al geregeld hebt, vlucht geboekt enzovoort, lachen ze je alleen maar uit. Dit tot grote ergenis maar je kan hier niets aan veranderen, door de aktuele ontwikkelingen in Syrie en Afghanistan en Pakistan zien ze toeristen liever gaan als dat ze ze binnen laten. Zijn gewoon bang voor pottekijkers. De geboekte Emirates vlucht van Dubai naar Pakistan konden we gelukkig gratis annuleren, (Emirates is en blijft een goede maatschapij). Dat was weer een meevaller…. Maar hierdoor zijn we helaas genoodzaakt de route te wijzigen, we vliegen nu van Dubai naar Bombay en reizen over land via India, Nepal, Tibet, China, Birma, Thailand, Malysia, Singapore, Indonesia, en Papua naar Australie, als alles goed gaat kunnen we alles overland doen, we hebben immers nog 3,5 maand de tijd moet lukken dus………. We hopen dat de Chinese overheid een beetje meewerkt en de grens tussen Nepal en Tibet weer opend want die kommunisten kunnen nog roet in het eten gooien.
Na de geslaagde bruiloft van Amanda en Reinier, was een mooie dag, ben ik zaterdag weer teruggevlogen van Amsterdam naar Dubai, op zondag en maandag hebben we een auto gehuurd, en zijn onder andere naar AbuDhabi gereden, voor de rest een beetje op het strand gelegen, zodat we dinsdag fit zijn voor India….

• 28 Juni 2011 - 10:33

Nienke:

Dag Wilco, wat een avonturen zeg erg leuk om te lezen. Geniet van jullie reis! GrX Nienke

• 29 Juni 2011 - 19:48

Ria Boel: